Saturday, November 28, 2009

Bola,Filem dan Saya.

Saya hanya mampu tersengih bila rakan saya bercerita mengenai dirinya,yang sedang mengarang lagu,mencipta lagu cinta untuk aweknya tiba-tiba bertukar menjadi lagu bola pasukan kegemarannya.Mungkin disebabkn pengaruh,jiwanya yg lebih menjurus kepada permainan bolasepak dari hal lain menyebabkn dia lebih semangat,kreatif jika ianya berkenaan bola.

Stevie G &Torres.YNWA!
************

2012.filem olehRolan Emmerich.dah berkali saya diajak oleh A tgk,namun tidak berkesempatan.dengarnye visual gempak,biasalah CGI efek.rasanye transformer pn kalah.namun jalan cerita out.skarang ne nak tgk cerita yang betul2 berkualiti sangat payah.2012 cerita mengenai satu family yang sedang berusaha menyelamatkan diri apabila bumi di ambang kemusnahan,sepertimana yang sudah diramal menurut kalender orang mayan,dan juga menurut kajian saintifik.kalau nak tahu lebih,google kat web.saya tak berminat sangat menonton crita sebegini,lebih baik saya melihat cerita UP ataupun papadom,walaupun rakan-rakan semua mengutuk"pe barang tengok cerita melayu kat wayang."at least saya sapot industri filem kita,betol tak??

2012.Best ke filem ne?

***********

Hidup.kena ada perancangan.ada usaha.ada doa.ada tawakal.slalu sayafikir,20 tahun dr sekarang apa akan jd pd saya.berjaya?ada bisnes?model?study smpai mati?entahlah.
tak pasti.kita mmpu rancang,tp tuhan tentukan.kamu tahu,bekerja sbgai engineer di site agak mencabar.bukan apa,kerja di site tak tetap.ikut kontrak.ada yg setahun,2 tahun.and then kena apply keje tmpt lain plak.ksimpulannya,ms depan tak terjamin sgt.except kalu kita dpt keje tetap.ikot company besar.atau kerajaan.so sbb itu kita perlu mempelbagaikan option kita.ada backup plan.skarang ne saya bercadang amik master part time d UKM nnt.harapnya dapatla.sama2 kita doakan ye :)

0 comments: