Sunday, February 22, 2009

Chippoyok:Samseng Comel Berparut di Dahi

Salah seorang rakan aku yang sangat baik dengan aku bertanya akan perihal nama panggilan koyok ku ini.Mana taknye, dulu time skolah aku dipanggil dengan gelaran chip, skarang kat universiti tetiba panggil nama koyok(kalau nak taw akaun YM aku letak nama chip_hensem86,agak kebudakan time tu ^.^) . Katanya nama koyok tu tak seswai untuk aku,macam nama gengster berparut di dahi tepi,tapi kalau nama chip cam comel, sesuai la ngan orgnye :P.Tapi awekku suka nama koyok,siap wat lagu lagi, "yok yok yok chaiyuk yok yok go koyok!"cam tu la bunyi dia.so aku decide untuk ubah nama aku cippoyok,gabungan dua nama panggilan aku,bermaksud samseng comel yang berparut di dahi tepi.

*****

So camne aku dapat nama chip ne?Alkisahnye begini,dulu time orientasi skola teknik KL first skali aku kenal ngan mamat balakong ne nama jep.Hensem dan agak jiwang sedikit orangnye.Dia tanya sapa nama aku?Aku jawab sudah.Maksud pun sedap,penyayang.Tapi dia tamaw.Dia kata dulu ada gak kawan nama syafiq,dorang panggil chip jek,mudah n mesra,ala2 sweet gitu.Aku tak kisah,lantak ko la asal nama tu tak bawak maksud pelik2 sudah.So melekat la nama tu sampai ari ni.Yang panggil nama aku skarang ne adalah rakan2 terdekat aku yang aku sgt baik ketika skool dulu,aju,iena,zul,el,esyam n tak kurang jugak rakan matriks yany,ain,komeng.

Mengenai koyok plak,citennye begini.Time aku jadi budak CC aku slalu main game Counter Strike.Dan nama yang aku gunakan adalah koyok[x]sniper.Bila bermain game slalu kat cc maka secara tak langsungnye kita akan kenal ngan orang2 skeliling kita.Ingat main game kat cc takde faedah ke ha?Selain mendapat ramai rakan kita juga dapat merapatkan hubungan ibu bapa dengan cara mereka kerap mencari kita di cc,dan tanpa segan silu memarahi kita akibat selalu takde kat rumah.Berbalik plak mengenai budak2 kat cc ni,nak memudahkan ingat nama kitorang panggil nama ingame jek,n nama aku cam biasa la agak pekan skit,koyok.Slain koyok nama2 pelik kat cc tu termasuklah cicak,buaya,ayam,baadshah...cam da jadi zoo CC tu ek?
Kat universiti ne rata2 orang panggil aku nama koyok,my gf call me koyok,dak umah aku gitu gak,umah depan,dak kelas,sume la camtu.Aku tak kisah,just call me whatever u want :).

Sebenarnya nama ne memainkan peranan penting.So aku harap bila masuk alam pekerjaan,orang akan ingat dan panggil nama aku syafiq.Penat parents aku fikir nama tu,n aku harap dengan nama tu aku akan membuatkan parents aku bangga,Tan Sri Dr. Ir. Mohd Syafiq b Aminudin,kan bagus tu..hehe..


**gambar gua yang terbaru,samseng gila gua kan :)**

5 comments:

♥LoVeBuM rOsE♥ said...

yok..yok...
hahahha...aku la ingat nama koyok tu ko dapat sebab ko sakit kepala dulu..then dlm kls ko pakai koyok tampal kat kepala...so dak2 nie pngil ko koyok...hehehhe...aku pun pgil ar smpi skunk..hehhe...caya la koy!!

mAe said...

bodo..nie ker budak nama koyok??boobs xda seh..

nie comment zaman bila nie pakai system nie lagi..org dah xpakai la style varify ayat2 kat bawah nie..lu xup2date langsung..
gua hangin ngan lu nei..

Dylla Nur said...

gmabo cam org buta jek =p

zzxxcc said...

suka korang komen page aku ek..kutuk la aku apa pun,aku pedulik apa haha...

nanab said...

pesal kwn2 ko kat skool n matriks lbih pmpuan dr laki ha.mmg ah cam gang pmpuan2.isk.

ye ah btul la abah ngn mak asek carik ko kat cc jek.ada zoo rupanya